Veckan som gått

Turligt nog var jag lite hypokondrisk förra helgen. Efter många timmars väntan på norrlandskliniken i måndags fick jag slutligen träffa en läkare, som snabbt konstaterade att min rytmrubbning inte var vare sig farlig eller ovanlig. Skönt att få ett positivt besked. Speciellt då det handlade om ett så pass essentiellt organ som hjärtat. 
Efter det positiva läkarbeskedet har jag gradvis smygit igång och trappat upp träningen eftersom. Nästa vecka är jag förhoppninsvis redo att börja träna för fulla spjäll igen.

Komvuxstarten blev inte någon succé. Tydligen krockar Biologi B och Engelska C i schemat, vilket är olyckligt och skapar vissa bekymmer. Just nu lutar det åt att jag bara läser Biologi B på komvux och satsar allt på högskoleprovet. Det positiva med detta är att det kommer bli ännu mer tid över för träning denna vårtermin. Nackdelen är att jag inte kan känna mig helt säker på att jag kommer att komma in på läkarprogrammet denna hösttermin.
Kan likna det vid ett vägval i orienteringsskogen. Rakt på (högskoleprovet) är förmodligen bäst, men risken för felorienteringar och misstag är något större. Dunkar du runt på vägen (komvux) är risken för misstag minimal, men förmodligen är det inte lika snabbt som rakt på!
Just nu luter det alltså mot rakt på, vilket är det alternativ jag vanligtvis väljer även i skogen. Dock ska jag kalkylera detta vägval lite mer noggrant än normalt, så ett beslut kommer nog under kommande vecka.

Var även lite skoj att se skidO på SVT-play idag. Lusten för skidO väcktes hos två gamla föredettingar, jag och Bejmer. Efter sändningen var slut drog vi ut och köttade lite skidO på Nydala. Kartflytet infann sig genast, dock lämnade åkningen lite i övrigt att önska. Kanske dags för comeback??    

Länk till sändningen på SVT-play


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0