I-landsmisär

Precis när man var på gång igen med träningen och med formen på väg tillbaka kommer nästa förkylning som ett brev på posten. Vad händer egentligen? Jag brukar aldrig bli sjuk så här frekvent. Hoppas att det bara är en lättare känning, som går över snabbt.
Biologiplugget rullar på fint, utan några som helst problem. Gjorde tre(!) labbar idag. Dock var de inte alltför krävande. Har även hunnit börja öva på gamla högskoleprov. Såg ett utmärkt tillfälle för detta när jag satt infryst i ett mycket kylslaget Kalix förra helgen. De delar jag hunnit göra hittills pekar på att jag i alla fall har fattat ett riktigt beslut på studiefronten. Något positivt mitt i denna I-landsmisär!

Apropå I-landsmisär. Ingen lär väl ha missat veckans utspel från vår käre statsminister Reinfeldt? Undrar vad den annars så lågmälde, okontroversiella, nästintill passiva Reinfeldt hade ätit till frukost den dagen? Att höja pensionsåldern med tio år ligger inte riktigt i linje med hans annars synnerligen försiktiga framtoning. Nåja, till förslagets försvar kan man väl i alla fall säga att det inte rör sig om röstfiske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0