The science of deduction

Igår var det prov på första halvan av Biologi B. Det gick bra, även om jag känner på mig att jag inte satte riktigt alla frågor klockrent. Människokroppen är verkligen intressant. Det är helt otroligt att alla processer i våra celler fungerar och min fascination över detta växer bara i takt med att jag lär mig mer. Känns som att mitt nya proffesionsval kanske inte är helt fel!

Även om jag har lämnat fysikspåret bakom mig kan jag inte undvika att uppskatta denna nyhet. Skönt att den speciella realtivitetsteorin är räddad och i och med det även Einsteins ära. I alla fall för min del då jag slipper känna att jag slösade bort en massa tid på att lära mig en felaktig teori i våras.

Om någon vill se en bra serie kan jag varmt rekommendera Sherlock. Även min rumskompis Bejmer skriver under på den rekkomendationen. Sjukt bra! Om ni inte litar på mitt ord kan ni ju alltid kolla betyget på imdb. Av någon anledning tycker jag om serier där huvudpersonen visar upp en del autistiska drag. Andra exempel på serier som jag gillar inom den "genren" är Bron och The Big Bang Theory.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0