Under renovering

För tillfället är större delen av vår lägenhet under renovering. Köket och vardagsrummet är nästan helt oanvändbart (inplastat) i väntan på att hantverkaren ska bli färdig med målning och tapetsering. Framför allt ett inte helt funktionellt kök får en del följder. Till exempel fick jag för mig att pröva den något udda kombinationen makaroner och senapssill för att förenkla middagen så mycket som möjligt. Det kanske inte låter så gott, och det var det inte heller. Gick att trycka ner trots allt. Har i alla fall lärt mig något nytt idag, bara för att skärgårdssill passar utmärkt till makaroner betyder det inte att alla andra sillsorter fungerar med makaroner. En dag med en ny lärdom är i alla fall inte en helt bortkastad dag!


Kommentarer
Postat av: Vendela

Hejsan,

kul att du renoverar och fixar hemma. Vad blir det för färger? Och vad är det exakt som ska göras? (och äcklig mat hör renoveringar till!)



Jag jobbar på Byggla.se. Det är ett byggforum där du kan visa upp ditt projekt, se hur andra gör om hemma och sprida inspiration. Väljer du mellan två tapeter och behöver smakråd eller behöver tips på hur man bäst spacklar kan våra bygglare hjälpa till. Just nu har vi även en målar/tapetserartävling du borde kolla på! Tycker du det låter bra kan du maila mig så berättar jag mer. Är du intresserad kan du få ett litet tack :)

Lycka till med renoveringen!

Mvh

Vendela på Byggla

2012-03-02 @ 09:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0