Lägerbakis

Helgens hemmaläger var väldigt fint. Det inleddes med ett fint, bitvis småhetsigt tvåtimmars löppass på fredag eftermiddag. Under passet avverkades en omväxlande runda kring I20. Vi fick lite extra omväxling pga Blomgrens smärre felnavigering som ledde till att vi tappade bort stigen en bit. Inget som jag klagade på, men vissa andra hade mer att anmärka på det lilla missödet...

På lördagen fortsatte lägret med Västerbottens långdistans-DM för H21. IFK Umeå (Janne och Tomas Johansson) arrangerade ett enkelt arrangemang, dock höll den viktigaste komponenten, banorna högsta klass! Blev en rätt så njutbar sväng i skogarna norr om Tavelsjö, detta trots kallt väder (lite snö på backen!!) och en motsträvig kropp. På pluskontot kunde jag i alla fall räkna in en teknisk insats av hösta kaliber. Karta kommer kanske senare, om jag kan lura Blomgren till att använda sin scanner.

Efter en snabb lunch och (för) kort vila bar det iväg till nästa pass, RullO distans. Kroppen sa dock ifrån tidigt och jag avbröt efter en timme för att ladda om inför söndagens utmaningar.

På söndag morgon bar det iväg med bilar och bussar till Vännäsby. Där väntade barmarksskidO (löpO) som följdes av klassisk rullskidåkning hem. Passet blev långt, lite längre än jag trodde. Trots att det fortfarande kändes bra efter 3.30 så hann klubban komma innan jag var åter på 19E igen. Vet inte exakt vad tiden stannade på på detta pass, då jag fick släppa min tidtagare, Erik Silfver de sista kilometrarna. Över 4 timmar blev det iaf.

Innan helgen inbillade jag mig att jag skulle orka plugga mellan träningarna, men det blev inget plugg överhuvudtaget. Orkade helt enkelt inte tänka mellan passen. Imorse vaknade jag med en darrande kropp och tom mage 05.50. Efter att ha paniktryckt en macka kunde jag dock återgå till mitt tillstånd av dvala. Konstaterade att det inte var någon idé att stiga upp och göra ett delprov som jag inte pluggat något inför idag. Så nu sitter jag här framför datorn, lägerbakis istället för att sitta på ÖP och skriva delprov. Det var dock lätt värt att offra ett delprov för detta helgläger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0