Sk8

Tidig revelj klockan 06.00 imorse. Varför kanske ni undrar? Jo, för att köra skateintervaller med en sann legendar, Daniel Nordebo. Var kanske inte optimalt att femmilshjälten Nordebo utöver en snabbare kropp dessutom hade snabbare rullisar än mig. Han åkte i princip i cirklar runt mig. Dock var det ett riktigt bra träningspass för mig. Har nog aldrig haft så mycket mjölksyra och kramp så tidigt på dygnet förr! Gammliabacken och upp på Berghem är helt klart underskattad ur intervallsynpunkt.


Gammal arkivbild på sk8-kungen!

Utöver att träna själva hann vi dessutom diskutera lite träning. För närvarande är det tränarråd i Umeå och de nyheter som man hör därifrån är inte direkt glädjande. Istället för att konstatera att svenska juniorer tränar för lite, finns det tydligen tränare som förklarar de svaga JVM-resultaten med fel stavlängd! Om siffrorna på träningsmängden för team 2015 stämmer är det skrämmande. 600 timmar per år i genomsnitt för de åkare som ska bära en hel nations förväntningar på ett internationellt mästerskap om bara fyra år! En träningsmängd för elitmotionärer, inte seniorer med landlagsambitioner i längd.    

Skickade nyss in min labrapport. Riktigt skönt att kunna ta den ur tankarna för en stund i alla fall. Är helt ledig idag, så det kanske blir tre träningspass :)

Kommentarer
Postat av: Pontus!!!

går inte annat än att instämma!

2011-05-20 @ 12:33:10
URL: http://pontus-ols.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0