Lugnet mitt i stormen

Skönt med lite lunchpaus mitt i skolhetsen. Att kunna rulla hem och avnjuta sin lunch i lugn och ro mellan förmiddagens lab och eftermiddagens räkneövning är faktiskt fantastiskt. Nu när lugna stunder är mer sällsynta än förra året då jag hade 3 lektioner i veckan har jag lärt mig att uppskatta dom. Förra året var det periodvis jobbigt istället för utvilande att inte ha något vettigt att göra. Nu är de perfekta minipauser att ladda batterierna på för att återigen kunna gå ut och prestera i såväl skolbänken som skogen!

Gårdagen bjöd på ol-cup i Hamptjärn. Medeldistans stod på programmet och jag fick ett kvitto på att orienteringstekniken sitter i princip där den ska. Dessvärre fick jag även ett kvitto på att fysiken inte är vad den borde vara. Dock var det ett litet framsteg jämfört med känslan under Älvsbyn runt förra helgen. Är bara att träna på och vänta på att formen infinner sig, så kanske jag kan slippa undan gubbdäng inom en snar framtid. 

Tyvärr såg jag tredje perioden i gårdagens hockeyfinal. Till och med jag som total lekman i hockeysammanhang såg att Sverige inte spelade direkt lysande i tredje...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0