Vardagspusslet

Vardagen rullar på här i Umeå. Prövar denna vecka ytterligare en ny "dagsmodell" för att kunna maximera kombinationen av träning och studier. Så här har dagarna denna vecka sett ut.

07.00: Väckarn ringer, frukost, andra morgonbestyr och det essentiella morgonkaffet. Stressar till skolan.
08.15-10.00: Matteföreläsning. Antecknar så att pennan glöder, vilket är tur då det håller mig vaken trots att föreläsarens röst är väldigt monoton och sövande.
Drar hem efter föreläsningen, slappar lite äter en banan och dricker vatten.
11.30: Drar ut på dagens första pass. Skidintervaller!!
13.00: Lunch genast efter hemkomst. Hinkar i mig dagens andra jättedos kaffe.
14.00: Försöker vara ambitiös och räknar matte tills jag blir less. Prövar denna taktik då jag har insett att det inte alltid är optimalt att göra hela kursen sista veckan innan tentan!! Räknar tills jag blir less, normalt sett inte tillräckligt mycket för att hålla planeringens takt. Efter att ha blivit less chillar jag fram till...
17.00: Drar ut på dagens andra pass, ett lugnare löppass för att förbättra återhämtningen.
Middag genast efter träningen.
Slut på alla dagens måsten, njuter av kvällen.

Börjar tro på denna modell. Problemet är att jag saknar lite disciplin efter ett alltför slött fjärde år på gymnasiet. Helfartsstudier på universitet kräver tyvärr lite mer struktur än en gymnasielektion i veckan. Till hösten hoppas jag kunna gå ner på halvfart i studierna, vilket innebär att man kan leva lite mer och träna betydligt mer och slippa trumma på som något slags robot dagarna i ända. 

Bifogar en bild på en av mina värsta kombatanter i vardagen, den drygt 1000 sidor tjocka matteboken Calculus!



Har ni läsare något knep för att effektivisera vardagen så tar jag gärna emot det :)

Hmm, undrar om någon verkligen orkar läsa hela detta långa inlägg?? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0