Succé och raka motsatsen

Igår kväll fortsatte denna veckas kulturtema med konsert på Aula Nordica. Var en hyllningskonsert till Queen. På förhand kände jag mig en aning skeptisk. Det kändes dömt att misslyckas eftersom det är oerhört svårt att göra tillfredställande covers av Queen. Framför allt var jag rädd att det skulle falla på sången, för vem kan väl mäta sig med Freddie Mercury??
Frågetecknen rätades dock ut snabbt och det slutade med att jag bara satt där och gapade. Det var så bra att det inte finns superlativ som räcker till för att beskriva det. Helt otroligt! Night of Queen band levererade några av de bästa covers jag någonsin hört.

 

Dagens SM-tävling var inte lika fantastisk. Kroppen tog slut och jag fick ingen luft efter första varvet av tre. Tyvärr kräver ju kroppen ordentlig syretillförsel för att åka skidor snabbt. Måste kolla upp mina luftrör ordentligt. Kände mig iaf hård (dumdristig) då jag åkte ett varv i det kylslagna vädret utan mössa då jag tappade den i inledningen av loppet. På andra varvet kapitulerade jag dock och åkte förbi mössan igen och plockade upp den. 


Kommentarer
Postat av: Kristina N

Shit, fan också, jag övervägde också att gå och kika på det där Queen-grejset men he blev it! Synd då. Men bra att det var bra :)

2011-02-20 @ 21:13:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0