Ut med det gamla

Denna dag var kall, så pass kall att jag inte tog mig ut på någon träning. Dagens stora projekt var en stor utrensning av mitt rum. Ett rum som alltmer har förvandlats till ett förråd och tillfälligt helg- och lovboende de senaste åren. Var verkligen hög tid för en rejäl utrensning. Det är helt otroligt hur mycket saker man kan samla på sig på lite drygt 20 år. Det är inte utan att man blir lite sentimental då många gamla ägodelar åker ner i sopsäckens mörker och diverse kartonger. Gamla böcker, fotografier och allt möjligt annat. Hittade bland annat en gammal glosförhörsbok från femte klass. Började bläddra lite i den, full pott på alla glosförhör. Jag var tydligen vass då! Sådana studieresultat kan man bara drömma om nu på universitetet.

Det är helt otroligt att det kan ta emot så mycket att slänga saker som man ändå inte har använt på flera år. Det kanske bara är jag som är konstig, men det känns fel att slänga saker som är mina, som tillhör mig. På något vis känns det lite grann som att kasta en liten bit av mig själv i sopsäcken. 
Dagens avsnitt av solsidan kom alltså mycket vältajmat idag. Som alltid var det helt lysande och idag behandlades dessutom ett ämne som är aktuellt för mig personligen. En riktig femetta och dessutom lättar det upp att någon driver med folk som samlar all möjlig bråte på hög! Då inser man att det helt enkelt är ett måste att rensa lite då och då. 


Hittade bland annat dessa läckra brillor. Tyvärr lite väl små.

Idag gläder jag mig dessutom åt att Viktor Brännmark imponerade på dagens tremil i Falun.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0