After afterwork

Gårdagen bjöd på en heldag i skolan. Dessutom tog jag mig en välbehövlig vilodag efter att ha chockat min kropp med åtta träningspass på hälften så många dagar. Läser just nu en statistik med inslag av sannolikhetslära. Sannolikhetslära är riktigt roligt och intressant, tyvärr påmindes jag något brutalt igår på räkneövningen om att det är min matematiska akilleshäl. Fick otäcka flashbacks från mitt enda underkända prov någonsin, det i sannolikhetslära på gymnasiet. Så nu har jag en kurs som kanske kommer kräva lite mer arbete från min sida. Får i alla fall en chans att glömma alla mina sannolikt kommande problem under den kommande lägerveckan i Tjeckien.
   
Efter avslutad skoldag bar det iväg på mitt livs första afterwork-buffé tillsammans med Carl, Blomgren, Gurra, Johan och Zander. Fast för vår del borde det väl egentligen heta afterstudy? En trevlig upplevelse. Kanske inte sett ur en strikt gastronomisk eller ekonomisk synvinkel, men det finns ju så mycket mer som kan vara trevligt här i världen. Fick även en liten försmak av Tjeckien trots att det var grekisk buffé som bjöds.

Så här långt idag har inte särskilt mycket hänt. Kört en del tvätt, planerat packningen. Sitter just nu vid datorn och lyssnar på jazz. Har drabbats av en jazzperiod senaste tiden. Det finns så otroligt mycket bra musik även i andra genrer än i mina gamla vanliga. Musikalisk variation kan lyfta livet till nya nivåer stundtals, i alla fall enligt mig.

Vad mer kan jag säga en dag som denna? Vädret suger ute, blir nog ett styrkepass denna dag. Måste passa på att ta hand om den lilla överkropp jag har, innan det bär av på ol-läger. För väl på plats i Tjeckien kommer det förmodligen bara bli löpning för hela slanten :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0