Umeå

Om det mot förmodan är någon som läser denna blogg som inte vet att jag har flyttat till Umeå och börjat plugga teknisk fysik klargör jag det nu.
Vad tycker jag då egentligen om min nya hemstad? Jag måste nog säga att det är Umeås bredd som är det bästa. Här finns allt, nästintill! Trots att det med svenska mått mätt är en stor stad och norrländska mått en enormt stor stad, så finns trots allt naturen och det norrländska lugnet alltid nära till hands. Sen är Umeå en stad med ett bra universitet och livligt studentliv. Att det dessutom är en riktig idrottsstad är knappast heller någon nackdel :) 


Vy över stan uppifrån.


Och naturen finns som sagt alltid nära till hands.

Som ni märker är jag inte helt missnöjd med att ha flyttat söderut. Även om Norrbotten alltid kommer vara den plats där jag verkligen känner mig hemma.

Nog med Umeåpropaganda, nu är det dags att sova: "Kvällsgymnastiken" är till ända och nu återstår bara de sista kvällsbestyren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0