Hacker?

Ute snöar det för fullt och inne på mitt rum sitter jag och försöker lyckas få till något vettigt i min programmeringsuppgift. Inte helt enkelt, i alla fall för mig som aldrig hade programmerat för tre veckor sen. Är petigt så det förslår. För en dator saknar förståelse för slarvfel. Ett litet stavfel, eller bortglömt tecken på fel ställe i koden kan leda till att programmet inte ens går att provköra. För de som aldrig har programmerat och tycker att jag pratar rena rama grekiskan just nu kommer här en bild som ger ett litet begrepp om hur en källkod skriven i C kan se ut. 



Man får faktiskt lite grann av känslan att man är en riktig hacker när man sitter och jobbar i denna typ av terminaler. Tyvärr sitter inte känslan i alltför länge, när det i regel börjar gå snett ganska snabbt.
Jag kan se fram emot en dag som förmodligen kommer innehålla en hel del frustration. Nåja, dags att sluta dra ut på det och sätta igång på riktigt. Önska myg lycka till, det kommer jag behöva...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0