Murphys lag

Klockan 12.45 stod jag ombytt och redo för att ge mig ut i skogen på en löptur innan lunch. Då blev jag helt plötsligt osäker på om jag hade någon lektion och öppnade snabbt schemat på datorn. Föreläsning 13.15. Ajaj. Bytte genast tillbaka till vardagskläder och kastade i mig en stödmacka. När jag gick ut till cykeln var klockan 12.58 och då tänkte jag att jag i alla fall hinner i god tid till föreläsningen. Det skulle jag aldrig tänkt...

När jag cyklat en liten bit märker jag att min cykel börjar låta konstigt. Eller rättare sagt det skeva bakdäcket slutar låta konstigt. Åh nej, punktering. Parkerar cykeln i diket och tvingas gå resten av vägen i det lätta duggregnet, kommer för sent och dessutom visar sig föreläsningen vara ett två timmar långt sömnpiller som jag hade klarat mig minst lika bra utan!
Lagen om alltings jävlighet stämde bra denna eftermiddag... 

Kommentarer
Postat av: Waller

Skulle kunna tillägga att denna låt går varm denna kväll. http://www.youtube.com/watch?v=JQX4NPUAonI

2010-10-19 @ 18:32:30
Postat av: JT

Som vanligt då alltså

2010-10-19 @ 20:13:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0