Smärta är vekhet som lämnar kroppen?

Här kommer en sammanfattning av mitt första löpintervallpass i friidrottshallen. Som ni läsare märker så överlevde jag det, trots mina farhågor om att detta pass skulle bli min död. Dock har jag ordentlig värk både här och där i de nedre regionerna av min kropp. Kommer inte bli någon vidare glädje att stiga upp ur sängen imorgon misstänker jag. Tror dock att det är just den här typen av träning som min kropp behöver för att utveckla min löpkapacitet. Inbillar mig i alla fall att jag har en motor som är tillräcklig för att springa bra mycket snabbare än jag gör just nu och då är det alltså steget som behöver förbättras. Vilket dessa pass är ypperliga för. Idag blev det 2 set 10*150m + 1000m. Detta var förhoppningsvis bara det första passet av många i friidrottshallen under de kommande åren!!

Dags att sova och ladda för morgondagens fyra timmar långa föreläsning. Jippi... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0