Stabila lopp

Gårdagens tävlingar gick rätt stabilt. Två andraplatser var väl ungefär vad jag räknat med. Var särskilt nöjd med natten där jag bara var 20 sekunder efter vc-åkaren Taivainen. Även Markus imponerade där. Dock säger säkra rykten att han inte hade så bra koll på var vi hade åkt egentligen...
Åkmässigt var jag dock inte riktigt på topp. Har i och med denna vecka avslutat vinterns förmodligen tuffaste träningsperiod. De senaste fyra veckorna har jag dragit in lite drygt 67 friska träningstimmar. Nu ska bara träningen justeras lite så blir det bra form lagom till nästa helgs SM-tävlingar.

Knappast någon kan väl ha undgått att OS äntligen har dragit igång denna helg. De kommande veckorna kan det bli en del nattsuddande. Känns som att de svenska längdåkarna har något bra på g.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0