Expedition åsen

Ikväll har jag och VB hjälpt Calle H med ett viktigt uppdrag. Han hade en exkursion han måste utföra ensam utan sina klasskamrater pga av Anna Nyberg. Eftersom jag känner ett oerhört medlidande med alla skidåkare som blir orättvist behandlade av Anna N kände jag mig tvungen att assistera, och så hade jag ju inget vettigt för mig ändå. Det blev en trevlig utflykt. CH letade febrilt växter i hela den 10*10 meter stora ruta han skulle utforska, medan jag satt vid hans dator och lekte och antecknade, och VB han var upptagen med helt andra grejer än växter, även om hans upptagenhet på ett sätt kan sammankopplas med blommor och bin...

Efter väl förrättat värv bortom lomtjärnsparken firade vi den lyckade expeditionen med mjukglass. Glass som vi köpte av den trevliga kassörskan på turklövern. Man skulle bli stammis där!! Men nu börjar ju mjukglasssäsongen tyvärr gå mot sitt slut :(

Dagens träning blev ett riktigt bra orienteringsintervallpass. Det gick mycket bra!! Rätt och snabbt. Nu är jag verkligen på G inför Lång-SM.

Kommentarer
Postat av: Tea

Allting är bra här förutom att jag är smällfet :/. ;).



Jag börjar nog med största sannolikhet plugga till civilingengör i Linköping nästa höst. Men vi får se. Helst skulle jag vilja vara typ 16 år när jag kommer hem så att jag får bo i Vidsel och Älvsbyn några år till ;) men så är såklart inte fallet.



Hälsa valfria från mig! :D

2009-09-17 @ 01:54:54
URL: http://teaeriksson.blogg.se/
Postat av: Tea

Jag kör på stort: Civilingenjör i teknisk fysik och elektroteknik - internationell, 300 hp. Fast vi får se. Det kan bli kommunikations- och transportsystem också. Eller någonting annat.



Vet du VAD du ska studera?

2009-09-17 @ 17:56:21
URL: http://teaeriksson.blogg.se/
Postat av: Tea

Njae, jag funderar väl själv på om jag ska skita i franskan och köra på den icke-internationella istället. Jag pluggade franska i fem år, men det känns som att jag har glömt bort ganska mycket nu eftersom jag inte läste det i trean :/. Menmen, vi får se. Haha, vi kanske hamnar i samma klass igen :)

2009-09-17 @ 18:49:42
URL: http://teaeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0