PERS

Allting ar fortsatt bra har i Ramsau am Dachstein. Vadret ar grymt, svenskt sommarvader, fast  det ar oktober. Finns manga starfucknig-objekt uppe pa glaciaren. Fler ska tydligen vara pa ingaende under veckan, eftersom Ramsau ar det enda stallet i Europa dar man kan aka skidor utomhus just nu.

Igar gick vi uppfor Planai, en stortloppsbacke med drygt 1100 hojdmeter. Det ar pa sadana pass man verkligen marker hur mycket man har gatt framat. Senast jag var har gick jag pa 65 minuter och nu pressade jag mig klart under 52 minuter. Ar inte varje dag man persar med drygt 13 minuter!! Upplosningen av det passet blev for ovrigt dramatisk. Ett busshaveri ledde till vissa komplikationer under aterfarden till hotellet. Dessutom orsakade det en sen middag och en hel del mindre glada miner.

Sa vi har dramatik har ocksa aven om det inte ar nagra bankran som hemma i byn.
Hoppas att ni har overseende med det `prickfria` spraket.

Kommentarer
Postat av: JT

Enda stället i Europa?? Nej jag tror inte det! I Ylläs finns 2 km natursnöspår! I like Finland!

2009-10-09 @ 07:59:38
URL: http://armasjarvi.blogg.se/
Postat av: Waller

När öppnade dom spåret? Servicegubben på Swix International hävdade det. Litade på hans info.

2009-10-11 @ 23:08:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0