Hemkomst

Så var ma tillbaka på svensk mark igen. Det har jag för visso varit ett tag, men bloggandet blev uppskjutet pga en smärre hårddiskkrasch på min dator. Efter en sväng hos Janne B är den dock fit for fight igen.

Lägret i Ramsau var lyckat på alla sätt och vis. Fick många bevis på att utvecklingen fortsatt går åt rätt håll under den veckan. Börjar rentav längta till den kommande skid- och framförallt skidO-säsongen. Det kan bli skoj, om allt fortsätter att gå lika bra som det gör just nu. Nåja ska inte gå händelserna i förväg och driva iväg i fantasier på denna plats. Drömma det kan man göra när man snarkar. Dock kan jag berätta lite om Ramsau istället nu när jag inte råkar sova. Eftersom det hände så mycket under veckan ids jag inte skriva om allt, bilderna får tala istället. Med lite hjälp på traven ibland :)


Calle H, nöjd efter att ha landat på tysk mark.


Mina klubbkompisar såg fram emot att komma fram så snabbt som möjligt.

Uppförsbackar och utsikt fanns det gott om...








Jag, AB och VB körde lite stickwalk upp till Guttenberghaus, en restaurang belägen något högre än Kebnekaises sydtopp!


Utsikt från Guttenberghaus mot störtloppsbacken Planai, där jag blev lägrets bergsget genom att vara snabbast upp för de drygt 1100 höjdmetrarna.


Ganska branta backar fanns det. Denna lutar nära på 45 grader!


Fanns många kor i byn och djurvännen VB ville bli vän med dem.


Den lokala affären som hade ett imponerande utbud av allehanda produkter!


Där bodde vi.


Givetvis missade Hinken inget tillfälle att posa!!


Får väl avsluta med en bild på undertecknad. Var den enda som fanns på min kamera. Att dömma av bilden kanske ni kan gissa att vi åt på Burger King på vägen hem.

Sammanfattningsvis ett mycket bra träningsläger med en del träningstimmar. 31 timmar och 50 minuter för att vara exakt.  

Kommentarer
Postat av: Ulkan

Ändå Burger King! :D

2009-10-14 @ 21:28:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0