Cash

Helgen i Falun blev lyckad. Deltagande i två turneringar slutade med två vinster, och en hemspelad summa på drygt 200 kronor. Man kanske borde lägga ner orienteringssatsningen och satsa på poker istället? Denna helg var jag då betydligt mer lyckosam vid pokerbordet än i skogen. Jcupfinalen slutade med 19e plats för mig. Ingen katastrofal placering, men absolut inget lopp att ta med sig. Slutade till slut på en 24e plats totalt i cupen. Min överlägset bästa sammanlagda placering någonsin. Ett bevis på att orienteringssäsongen, trots en del missräkningar, i det stora hela ändå har varit lyckad. Skönt dock att ol-säsongen nu är helt över så att man kan lägga fullt fokus på skidorna. 

I övrigt innehöll min falutripp bland annat: glidande i landslagsbuss rattad av Edin, spaning i friidrottshallen, eccentrisk styrka i friidrottshallen och rejäl träningsvärk efter den eccentriska styrkan i friidrottshallen. Sammanfattningsvis kan man bara konstatera att det är synd att det inte finns någon friidrottshall här i byn. Lägg därtill två oerhört dryga bussresor och två oerhört kalla utomhusombyten och beskrivningen av helgen börjar bli komplett.

Idag kände jag mig en smula underlig. Antingen är jag bara sliten efter hemresan eller så är jag på väg mot en förkylning. Blev säkerhetsvila därför. En vilodag blir man inte märkbart sämre av, men en veckas träningsuppehåll pga förkylning  är betydligt värre. Fick istället pröva på jobbet som coach/plågoande idag när övriga körde 400 meters sprintstafetter. Tog verkligen emot att stå vid sidan och missa ett så pass bra träningspass. Förhoppninsvis var det ändå ett klokt beslut av mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0