Tajmat och klart in i minsta detalj!!

En intensiv period väntar framöver. Vilket jag tidigare skvallrat om, men nu är planeringen fulländad. Imorgon drar det igång. Först teoretiskt i form av föreläsningar med världscupsegraren Peter Öberg. Förhoppningsvis blir det mycket intressant. På söndag bär det så vidare mot Arvidsjaur för mer praktiska övningar. Efter det bär det direkt av till Ylläs och årets första WRE (World Ranking Event) i SkidO där stora delar av världseliten är på plats. Sedan avslutas denna infernaliskt intensiva period med träningsläger med världens bästa skidorienterare i ungefär en vecka. Mina beräkningar tyder på att min kropp kommer att vara sliten åtminstone till gränsen (förhoppningsvis inte över den) fram emot slutet av vecka 49. Det blir härligt med en ordentlig sista hårdkörningsperiod innan säsongen drar igång på allvar :)

Alltså sitter det ganska fint med att chilla lite grann just nu. Dock var jag och åkte ett par timmar på konstsnöspåret i Pagla idag. Ett rätt skapligt spår, synd att det bara är 700 meter långt. Tappade räkningen på hur många varv jag och mister ab körde.
Är dessutom hemma på en blixtvisit i Kalix just nu. Har bla hunnit avverka en finfin middag hos brorsan och en god fika med övriga närvarande familjemedlemmar. Ett mindre vallainköp har jag också hunnit med. 

Bifogar även ett klipp som bevisar att vi har världens skönaste silverräv i ABK...  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0