Hjälp sökes

Har kommit fram till att jag skulle behöva ta mig samman och fixa till designen på denna blogg. Har lite idéer om hur denna design skulle se ut, men tyvärr besitter jag inte det tekniska kunnandet för att genomföra det. Därför undrar jag om det finns någon vänlig och teknisk läsare där ute som skulle kunna hjälpa mig? Snälla.... 

Blir nog en lugnare dag träningsmässigt idag, eller "bara" ett tufft gympass. Har hört att det är dåligt att träna uthållighetsträning efter ett styrkepass eftersom proteinsyntesen efter dessa olika typer av träning är helt olika. Förenklat kan man säga att styrketräningen säger åt kroppen att bli starkare. Denna styrkeinriktade proteinsyntes avbryts dock om man säger åt den att bli uthålligare genom uthållighetsträning. Alltså bör man inte träna uthållighetsträning med någon egentlig belastning inom kort tid efter styrketräning om man vill ta tillvara och optimera träningseffekten av passet enligt dessa rön. Personligen tycker jag dock att det inte borde vara helt fel med ett pass av återhämtningskaraktär efteråt. Hmmm, dessa frågor är rätt intressanta. Kräver nog ytteligare efterforskningar från min sida. Om man lägger ner alla dessa timmar på träning vill man inte att de ska vara helt i onödan genom att man tränar fel.

Apropå träning har jag nu länkat till Olli-Markus Taivainens blogg. Där kan alla som tror att de tränar hårt och mycket gå in och läsa hur riktigt hård träning bedrivs. Riktigt inspirerande läsning för alla uthållighetsidrottare. Tyvärr är det inte lätt att förstå vad allt betyder utan en snabbkurs i finska. Tidsangivelserna bör dock vara ganska lätt att förstå. En minut är lika lång på båda sidorna av Torneälven...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0