Testing testing

Nu så här på vårkanten är det en massa tester. Tidigare i veckan var det ju som sagt styrketest, och idag var det dags för nästa test, löptest!! Återigen var det dags att utmana grusvägen uppför Storkanis, 2,5 kilometer och över 200 meter klättring. För de som aldrig prövat på denna uppförsbacke kan jag sammanfatta den med ett ord: jobbig...

Var grymt nervös inför testet. Detta är ju det enda test där jag egentligen känner mig tvungen att prestera på. Har vissa likheter med ett kval, där man bara kan misslyckas. Sätter man nytt personligt rekord så gör man bara det man ska göra, och sätter man inte nytt pers är det skandal och fiasko. Nu lyckades jag lyckligtvis persa idag. Den nya rekordtiden för mig lyder 10.23. Trots pers med 15 sekunder kan jag inte påstå att jag är särskilt nöjd, kroppen kändes riktigt lam idag. Förmodligen var jag lite sliten. Det var dock viktigt att pressa sig under 10.24!! Eller kanske inte viktigt egentligen, men i alla fall skönt... ;)

Dagen i övrigt har varit chill. Var varmt och skönt. Blev rentav BÖ på testet!! Försökte även steka idag, men är lite osäker på om jag hade byxorna på "rätt" sätt :P

PS. Mitt rum är nu välstädat, så ni behöver inte vara rädda för att drabbas av en astmatisk chock om ni kommer och hälsar på i fortsättningen :P DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0