SpänstarN!?

Idag var det styrketest. Som vanligt var jag måttligt taggad och ville helst sjunka genom jorden innan. Eller eventuellt gå och dra någonting gammalt över sig. Dock hände något underligt!! Jag persade i allt. Trots att jag knappt har satt min fot i ett gym dom två senaste månaderna. Okej, persade inte i dipsen, men med dom förändrade reglerna var ingen i närheten av att persa där. Dessutom sopade jag rent av hem två hoppdiscipliner. Vänsterben längd och jämfota längd. Ibland överraskar man verkligen sig själv. Jag som alltid har trott att jag inte har en snabb muskelfiber i hela kroppen. Har inte heller kört några specifika spänstpass i år, men det här med hyggesintervaller kanske är bättre på fler sätt än man tror. Det faktum att man börjat veckan med asmycket obanad löpning borde inte heller gynna spänsten. Hmmm, detta kräver nog vidare analys och testning. Kanske skulle man rentav satsa på ett sent karriärbyte ;)

Dagen inleddes för övrigt med en underbar löptur på Asplövberg. Där ska det ritas ny karta inom, och man får verkligen hoppas att de får tag på en riktigt duktig kartritare. För terrängen har verkligen potential. Har aldrig varit så lyrisk i ett skogsparti förut. Hade underbara känslor då man flöt omkring på de underbara hällarna. Om det inte var för att man är uttalat hetero skulle man nog kunna säga att det var kärlek :P

Måste avsluta med ett otroligt skönt citat signerat religionlärare Katarina Nord mitt under gårdagens lektion:

Random klasskompis: "Får vi gå nu?"
Nord: "Nej egentligen inte... ...men gör det ändå!"

Vissa lärare är ganska chill ändå!! 

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0