Legendarisk

Så har man äntligen sett den mytomspunna filmen Jägarna. Lite skamligt att inte ha sett den förrän nu, speciellt med tanke på att man har bott i byn snart tre år nu. Måste erkänna att den faktiskt var ganska bra. Lärde mig även ett och annat om byn, eller i alla fall ett: förr hette ICA Supermarket ICA Pärlan. Kan även bjuda på lite nostalgi angående filmen. Vad många kanske inte vet att Jägarna är inspirerad av en jakthärva i min hemby, Nyborg på 80-talet. Då gick det hett till. En polis i Kalix arresterade till och med en av sin kolleger!!

Kan även rapportera att mina ekononmiska problem är över för denna gång, som tur är. Kändes lite pinsamt att få spräcka sin sista penningreserv, bestående av smågrus i måndags. Tur att det inte är så ofta man behöver stå och betala med huvudsakligen enkronor på Konsum i alla fall. I övrigt kan denna vecka sammanfattas med ett ord träningsvärk!! Att aldrig ha löpt längre sträckor på tå förr och sedan köra ett helt 5 kilometers race på asfalt, på tå rekommederas inte. Det kan leda till allvarlig ajaj i vaderna...

Äntligen börjar snön smälta undan i skogarna, lyckades hitta några hyggen där det var i princip bart igår. Så gårdagens träning fick bli 2 timmars hyggeslöpning. Eller, okej jag körde 2 timmar cykel också, så hyggeslöpningen var bara halva dosen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0