JSM över

Nu är denna tävlingsintensiva vecka över, eller i alla fall så gått som. Kanske det är lägligt med en summering utav detta JSM, mitt tredje.

Torsdag, sprint:
Ett riktigt bottennapp som bäst sammanfattas med ett ord, eller kanske två? Seg och stum. Var inte ens nära att gå vidare. 

Fredag, vilodag, finnjogg:
En tripp hem till Kalix. Var grymt seg på den dagens jogg. I övrigt kan dagen sammanfattas bäst med ordet: mat. Åt massor för att tanka inför den 20 kilometer långa dubbeljakten dagen efter. En lite shoppingrunda i stans stolthet, Gallerian. Dock fanns inget vettigt att köpa, inte särskilt oväntat.

Lördag, 20 km dubbeljakt:
Efter en perfekt uppladdning på förmiddagen komplett med finnjogg, var jag taggad för vad som på förhand var min bästa distans. Efter smärre kalabalik i vallaboden, stod man så småningom på startlinjen och startskottet gick. Efter en dålig start och en klassisk del som bekräftade att jag helt enkelt inte kan åka klassikt låg jag 44a vid skidbytet. Kan väl även nämna att fästet var i det närmaste obefintligt. Kan lugnt säga att jag hade bakarennt. Glidet var dock riktigt bra. Efter skidbytet fanns det bara en växel, full fart. Matade på och plockade placering för placering. Riktigt skönt. 18e skejttid ledde till att jag avancerade till en slutlig 31a plats. Surt att missa topp 30 med liten marginal, men jag var ändå ganska nöjd. 

Söndag, nederluleåstafetten:
Vi valde att stå över JSM-stafetten, istället blev det nederluleå för vår del. Snacka om kontraster, ena dagen elitfokuserat SM och nästa kul och avslappnad breddtävling. Min kropp var inte den bästa idag. Kan säga att man seeeg. Kanske inte så konstigt dagen efter säsongens bästa lopp. Vi i ABK slutade tvåa, vilket för övrigt även var min placering på min sträcka.

Sammanfattningsvis kan man säga att detta JSM för mig var ganska lyckat. Gjorde nog årets bästa lopp i årets viktigaste tävling, och det är ju alltid skönt. Är framförallt nöjd med att jag hade 18e tid på skejtdelen, det är nog rentav det bästa jag någonsin har gjort i längdspåret. Varför kunde det inte ha varit ett 15 km-lopp i skate? Nåja, man får ju inte allt man önskar sig. Nästa år är det mer skate på JSM-programmet, det blir nice!!!

Kan bjuda på lite bilder från veckan:




Observera Hinkens riktiga fightingface (efter 400 meters åkning).










Man kan bli trött av att tävla, rejält trött.


Poserar med skidorna som proffsen ;) Nöjd efter genomförd dubbeljakt.

// Walling Waller


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0