Oma-wannabe

Dagens inlägg tillägnar jag en riktigt stor idrottsman. Har alltid tyckt att Olli-Markus Taivainen är en mycket duktig och imponerande skidorienterare. Efter VM som avgjordes i veckan har jag dock ändrat uppfattning, han är fenomenal. För en dryg månad sedan sopade han rent på JVM, och nu tog han tre individuella medaljer på stora VM, en i vardera valör. Oerhört imponerande och han visar att bara man lägger ner jobbet så betalar det sig. Bara man vill tillräckligt mycket och är villig att satsa och lägga ner det jobb som krävs kan man nå hela vägen. Jag vill också bli så grym, nu börjar det bli dags att satsa seriöst, eller i alla fall försöka. Så nu ska jag gå och sova, måste hinna sova för imorrn väntar "finnjogg" innan frukost. Har kört det denna vecka och det är faktiskt riktigt skönt, kalla mig idiot om ni vill, men jag är knappast ensam om det. Olli gör det också iaf och det räcker för mig. I övrigt väntar nu dom sista förberedelsera inför JSM i längd. Formen känns på uppåtgående, hoppas få till bra prestationer i säsongens sista(?) längdtävlingar. Blir hur som helst skönt med ytterligare en veckas lov.



Om någon råkar ha några mer åsikter angående brills så är det bäst att komma med dom nu, för imorrn bär det av till optikern igen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0