Gamla godingar

Jaha, igår var det sprint i Boden.  Det gick så där, kan man väl ändå säga. Ett kval där man var lite småseg följdes av en kvartsfinal. Där kände jag mig pigg, men vad hjälper det när man får så kass position tack vare att man är snabb som en snigel i starten. Försökte kryssa mig fram på upploppet, men blev stängd flera gånger, och fick ingen lucka för avancemang. Nåja är inte alltför bitter ändå. Bara att inse att man har bristfällig rutin man mot man. Får väl även gratulera min närmsta granne här på folkan, Adrian, till segern. Annat att notera från idag är att skigo-stavar inte är något att rekommendera, iaf om man heter Jonas Lysholm och har mycket power.

Efter Boden bar det av till Luleå där det blev lite flytthjälp i brorsans och Kines nya lägenhet. Riktigt trevlig var den. Ett extra litet styrkepass blev det när man skulle bära upp alla grejor. Där i lägenheten gjordes även en viktig upptäckt, en grym CD-skiva med några riktiga gamla godingar. Pop-musik från slutet av 80- och början av 90-talet är helt enkelt bättre än den kommersiella smörjan som produceras idag. Eller man blir iaf glad av lyssna på den, till skillnad från pop-musiken idag som snarare tilltalar andra känslor... 





Nu blir jag väl förmodligen idiotförklarad, men det är viktigt att vidga sina musikaliska vyer lite då och då :)

// Den startlångsamme

Kommentarer
Postat av: Erixon

bästa musiken någonsin!

2009-01-19 @ 18:53:08
URL: http://erixonf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0