Mot södern

Livet leker just nu. Även om jag förmodligen skrev mitt sämsta matteprov någonsin igår. Fast vem bryr sig om ett sketet prov egentligen? Inte jag, eller i alla fall inte just nu. Värmen är kommen på riktigt och snön smälter i en rasande takt. Kanske kan man hoppas på att det är betydligt barare när man återvänder till byn. För ikväll bär det av till Finspång, eller först Sandviken och sedan vidare mot J-cupen i orientering. Har sett fram emot dessa tävlingar länge nu. Blir spännande att se var man står efter en så pass lång vinter med bra träning. Konkurrensen är hård, får hoppas att jag är åtminstone nästan lika hård :P Det är långdistans, 12,2 kilometer fågelvägen, på lördagen och medel på söndagen. Den gamla tävlingskartan skvallrar om fin terräng. Även bilderna från terrängen på arrangerande Finspångs SOK:s hemsida ser lovande ut. 

Har även tränat en del denna vecka. Fina löppass har varvats med underbara skidpass på skaren. Annat värt att notera från veckan hittills är den underbara bastukvällen igår. Vi satt nog i bastun närmare 2 timmar, och riktigt trevligt var det. Dock lite jobbigt att dricka tllräckligt mycket för att hålla vätskebalansen i skick en sådan kväll, men det får man ta. Har även lyckats kläcka ur mig ovanligt många grodor de senaste dagarna. Som till exempel när jag lutade mig bakåt och slog huvudet i en slang på mattelektionen, samtidigt som jag grävde runt i byxfickan för att få fram mobilen. Då sa jag: "Oj, här var det en slang!!" Något som i alla fall Adrian misstolkade en aning. Ibland borde man kan kanske tänka sig för lite mer. Fast det skulle ju i och för sig bli ganska tråkigt i längden.

Nu ska jag pilla ner de sista grejerna i ryggan. För om två och en halv timme går mitt tåg söderut :) 

Ps. Det ryktas om riktiga sommartemperaturer nere i Östergötland till helgen, så shortsen är nerpackade nu. Ds.


Kommentarer
Postat av: Anonym

det där med att få i sig vätska brukar väl inte vara nåt större problem;)

2009-04-23 @ 20:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0