Dags igen...

Så var man på plats i Ammarnäs igen. Börjar ha varit här några gånger nu, 4 gången nu, två tidigare med skidlinjen och så klassresan i sexan. Som vanligt är det bra mat och hård träning i riktigt fin träningsmiljö som gäller. Dagens första pass var den traditionsenliga skidgången i slalombacken, med sina 225 höjdmeter. Det är inte bara antalet höjdmeter som närmar sig 225, pulsen kan inte heller ha varit särskilt mycket lägre bitvis. En sak som inte var traditionsenlig var att jag faktiskt hängde med Adrian. Det har aldrig tidigare hänt, fast någon gång efter tre år ska man väl äntligen lära sig att gå skidgång ordentligt... :P


Byn med slalombacken i bakgrunden...

Dagens andra pass var klassisk rullisåkning i ganska så lugnt tempo, iaf större delen av vägen. Fast som vanligt blev det lite klassisk "junishets"...
Blev nyss utslagen ur en liten pingisturnering. Är dock besviken på lottningen, fick möta grabben i första omgången och jag lovar att man kunde fått enklare lottning. Men jag är inte bitter, snarare tvärtom. Varför ska man vara det när allt på det stora hela ändå går bra!?

Igår löpte jag sprint-DM. Ett bra lopp och en andra plats blev resultatet. Kan bara gratulera Claes, han var helt enkelt för snabb och den tiden hade jag inte kunnat nå ens med ett helt optimalt lopp.


Sträcktider:  http://www1.idrottonline.se/ImageVault/Images/id_80599/ImageVaultHandler.aspx


About all of the things that I long to believe
About love and the truth and
what you mean to me...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0