Seg, segare, segast, Kalix

Så börjar man äntligen återhämta sig från lägerveckan, i alla fall fysiskt. Dom mentala menen av alla grå betongväggar och all potatis sitter dock kvar fortfarande. Var dock riktigt skönt att sova 13 timmar igår, var länge sen man sov så länge. Finns dock vissa fördelar med att vara riktigt trött ibland, man kan däcka och somna utan problem utan att hinna tänka efter så mycket :P Igår upptäckte jag att det inte är så enkelt att vara ljudtekniker, iaf om man har en dator med för kasst ljudkort och jobbar med ett program som man inte ens kan och som dessutom buggar hela tiden. Är det jag, datorn, eller programmet som är för dåligt? Troligtvis en kombination av alltihop och kanske framförallt dom två första faktorerna ;P Fick faktiskt fram lite ljud som inte lät allt för taskigt med tanke på den inte alltför professionella utrustningen, om man nu får säga det själv!? Nu bär det nog av in till stan, om man nu kan kalla Kalix för stad(!?), för att inhandla en ny vinterjacka kanske. Börjar verkligen bli dags, har nog haft den senaste jackan sen jag gick i 9an. Tror jag i alla fall, ibland lever man verkligen upp till sitt rykte som seg Kalixbo :P  


Bjuder nedan på lite sköna kalixdialekter. Tyvärr går det inte att få tag på min gamla klubbkompis, Jens radiointervju efter JSM, det måste ha varit en av dom skönaste intervjuerna någonsin :P

http://swedia.ling.gu.se/Ljud/Norrland/Norrbotten/Kalix/nka_om4.mp3
http://swedia.ling.gu.se/Ljud/Norrland/Norrbotten/Kalix/nka_ym3.mp3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0