Brett

Just nu är det läger här i Byn, och som vanligt innebär det träning i riklig mängd. 4 timmar idag och 3 timmar igår. Igår var det även tävling. 9 km skate, 5 varv på en 1,8 kilometersslinga. Det gick, vad ska man säga(?), hmmmmm, ganska bra, tror jag. Är nöjd med känslan i åkningen och att jag lyckades ta ut mig så att jag stönade på ett sätt som eventuellt kunde misstolkas efter målgång, men resultatet en femteplats är väl inget att hänga i julgranen. Man kan ju alltid spekulera lite grann om varför det gick som det gick, men det tänker jag inte göra här. Jag är inte bitter för det, finns annat man kan vara bitter över :P Skönt att ha gjort bort säsongsdebuten, hur som helst.

Nu kanske vissa tror att det bara är träning, träning och åter träning när man är på läger, men det är inte riktigt sant. Var bland annat med om en häftig åktur idag. Den slutade med en stadig fastkörning i en plogkarm. Efter lite puttande och trixande kom vi dock loss... Har upptäckt en lite dryg sak med att vara skidåkare, man måste skriva på kontrakt åt höger och vänster och ansökningar hit och dit. Alla dessa papper är rätt dryga, men med tanke på att man får grejer billigt, så nära gratis som möjligt, är det inte så dumt ändå :D Även vissa mystiska saker har inträffat här på ugglan. "Lokala snöstormar", mystiska snögubbar, spårlöst försvunna pepparkakor, underliga möblemang och massor av fnissande. Undrar vad som händer härnäst????


Har även upptäckt ett "nytt" band. Coldplay är inte så dåliga faktiskt... 




And high up above or down below
When you're too in love to let it go
But if you never try you'll never know
"Just what your worth"...
 

Kommentarer
Postat av: JT

Ja en massa underliga saker händer, men det är väl bara kul. Livar upp vardagen lite :P

2008-11-26 @ 19:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0