Jukola

I helgen var det så äntligen dags för årets stora orienteringshappening, Jukola. I år gick stafetten i mycket krävande terräng några mil utanför Tammerfors. Jag sprang 3e sträckan, eller långa natten som den också brukar kallas. Dock blev det inte så mycket natt för min del, eftersom mina lagkamrater på de 2 första sträckorna inte hade någon av sina bättre dagar, eller man kanske ska säga nätter :P För mig gick det dock bra, kanske inte helt perfekt orienteringsmässigt, hade nog kunnat plocka närmare fem minuter pga misstagen jag gjorde. Fysiskt sett var det dock ett bra lopp. Öppnade i ett hårt tempo och det kändes nästan som att man körde slalom mellan konkurrenterna, som höll beskedlig fart, fast det kanske inte är så konstigt när man ligger kring 700 ;P Under loppet tog jag några placeringar, blev faktiskt 273 stycken, innan jag lämnade över till VB. Efter det höll vi placeringarna hyfsat och till slut blev vi delade 482. Att jag blev 110 på min sträcka kanske inte låter så bra, men ärligt talat så har jag sällan varit så nöjd med ett lopp :D 
Slutligen så kan man sammanfatta Jukolahelgen med 10 ord:En kul tripp till Finland, med alldeles för lite sömn!!
En sak som måste nämnas från helgen är min och jojjes lyxiga parstuga. I den fanns två sängar och, hmm....... inget mer. Jo, föresten, en smal springa mellan sängarna där våra väskor precis fick plats!!

Idag började mitt sommarjobb. Släpade mig ur sängen och kände mig mer död än levande, men jag tog mig ändå dit...
Nu ser jag fram emot lite jobb, som förhoppningsvis ska ge lite klirr i kassan!!
För övrigt upptäckte jag att min uppgift bara handlar om att sitta vid datorn i princip, så nu är det bara att hålla tummarna för att man inte förvandlas till en riktig datanörd ;D 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0