Förväntan

Imorgon väntar årets "riktiga" premiär i skidor. Gielaskampen, i vissa mindre officiella sammanhang även kallad gaylandskampen, i arvidsjaur står på programmet. 11,5 kilometer masstart i den fria stilen bjuds det på och jag är förväntansfull. Hoppas på en fin säsongsinledning, och jag lovar en sak jag ska inte ge en tum gratis till konkurrenterna. Jag ska hänga hela vägen in eller dö på kuppen, nästan. Formen är god, tror jag, och Rossarna gick som spjut på dagens träning.
 
Idag inleddes även en annan tävling för mig, skäggtävlingen. En liten extra motivation till att prestera bra på vinterns stortävlingar. Mer info på skidlinjenbloggen. Undra om rakhyveln kommer rosta ihop när den förmodligen inte kommer att användas på ca 4 månader!? Undra hur det  kommer att se ut? För jävligt antagligen. Men det kan ju iaf inte bli så mycket sämre än det redan är ;P

Dagen i övrigt har mestadels tillbringats i vallaboden, även matlagning och filmtittning med min grove klubbkamrat (inte aspen) har hunnits med. Stuvade makaroner med korv, är det månne receptet på framgång?? Det lär morgondagen visa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0